جاذبه های دیدنی بوشهر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 24 فروردين 1399
بازدید : 329
نویسنده : عماد

بوشهر شهری زنده و پویا است و معمولا در تمام شب آوازها و موسیقی های محلی در جاهای مختلف بر پا می شود موسیقی محلی این شهر رابطه ای عمیق و پر رنگ با فرهنگ مردم عادی دارد، محتوای هر آواز گویای سبک خاصی از زندگی مردم می باشد. یکی از آوازهای محلی این شهر نی مه خوانی نام دارد که آواز ویژه دریا نوردان در هنگام ساخت لنج و دریا نوردی است.

جمعیت انبوهی از شهر بوشهر مسلمان و شیعه هستند اما نسبت به شهرهای دیگر جمعیت قابل توجه ای از هموطنان سنی را در خود جای داده است. مردم بوشهر زبان فارسی را با لهجه بوشهری صحبت می کنند که انواع مختلفی دارد. در این گویش ها نشانه هایی از زبان پهلوی ساسانی دیده می شود، علاوه بر فارسی به خاطر نزدیکی با کشورهای عربی تعدادی از مردم به زبان عربی خلیجی نیز صحبت می کنند.

بوشهر از ۳ منطقه اقتصادی به نام های بندر بوشهر، انرژی پارس و خود بوشهر تشکیل شده است نیروگاه انرژی اتمی بوشهر جایگاه نفتی و گازی مهمی دارد که با تولید نفت و برق به اقتصاد شهر کمک می کنند، علاوه بر این ها در زمینه صادرات و تولیدات غیر نفتی … نقش موثری در اقتصاد دارند. ۱۸ اسفند که سالروز تاسیس مدرسه سعادت است را روز بوشهر نامگذاری کرده اند. شهر بوشهر سوغاتی های زیادی مثل خرما، پنیرک، خارک، انواع حلواها و میگو وماهی را دارد. اگر شما قصد سفر به شهر دیدنی بوشهر را دارید می توانید با مراجعه به سایت مستر بلیط و اطلاع از قیمت های بلیط ها به راحتی وسیله نقلیه سفر خود را رزرو نمایید.

 

  1.  مسجد جامع بردستان

استان بوشهر یکی از زیبا ترین و در عین حال تاریخی ترین استان های کشور ایران حسوب می شود که دارای جاذبه های تاریخی زیادی است. یکی از این جاذبه ها مسجد جامع بردستان است که در دوره ساسانیان و به وسیله اردشیر پادشاه بزرگ ساسانی ساخته شده است. این شهر در ابتدا با نام رامشیر شناخته می شد. این مسجد زیبا و دیدنی یکی از قدیمی ترین و زیباترین مسجد های کشور ایران است که دارای سبک معماری سنتی می باشد و متعلق به دوره اسلامی است که بر فرازیک تپه واقع شده است و در اطراف آن قبرها و گورهای قدیمی بسیاری وجود دارد.

در روی بسیاری از این قبرها نوشته های منحصر به فرد و قدیمی وجود دارد که به زبان عربی و کوفی هستند. در داخل این مسجد کتیبه ای پیدا شده است که بعد از ترجمه آن متوجه شده اند مربوط به زمان ساخت این مسجد نمی شود. به طور کلی این بنا دارای ساختمانی مستطیل شکل است که نزدیک به ۵ متر ارتفاع دارد. بادگیر موجود در این مسجد برای خنک نگه داشتن مسجد ساخته شده است.

 

  1.  بازار سنتی و قدیمی بوشهر

بازار قدیمی بوشهر یکی از بازارهای قدیمی و سنتی و پویا در کشور است که با گذشت سال ها از ساخت آن همچنان خرید و فروش در آن ادامه دارد و می توان آن را به عنوان مرکز تجارت و اقتصاد بوشهر به حساب آورد. قدمت ساخت این بازار به دوره حکومت قاجاریان بر می گردد. در این بازار قدیمی که به آن بازار صفا می گویند تمام وسایل مورد نیاز خود را می توانید تهیه نمایید.

این بازار نورگیر و تهویه مناسبی دارد معماری آن طوری است که در فصل سرما از ریزش برف و باران به داخل بازار جلوگیری می کند و در فصل تابستان مانع ازتابش آفتاب می شود. در مجموع ۲۵۰ مغازه در این بازار وجود دارد که در کنار کسبه های مسلمان کسبه های مسیحی و یهودی هم کسب درآمد می کنند . این بازار در تاریخ ۱۳۸۵ به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

 

  1.  قلعه خورموج دشتی

دشتی یکی از شهرستان های بوشهر و شهر خورموج مرکز این شهرستان است. این شهر از مراکز کشاورزی و زراعی استان به شمار می رود که در جنوب ایران جاذبه ای دیدنی را درخود جای داده است. یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر قلعه خورموج است که به دوره قاجاریه بر می گردد. در سال های گذشته این قلعه از ۴ حصار، ۴ برج، عمارت مرکزی، اندرونی، قراول خانه و اصطبل تشکیل شده بود.

قلعه خورموج که یک زیر زمین و ۳ طبقه دارد یکی از آثار ملی ایران است، سقف زیرزمین گنبدی شکل است و در طبقه اول سقف تقریبا همانند زیرزمین می باشد و نقش های زیبایی روی آن حک شده است. ساخت قلعه به ۱۵۰ سال قبل بر می گردد. برای ورود و خروج ۲ درب نصب شده که درب بزرگ آن از چوب ساخته شده است و محل عبور و مرور ماشین ها بوده، درب دیگر هم افراد پیاده از آن استفاده می کردند. برای تهیه وسیله نقلیه خود می توانید بلیط هواپیما شهر بوشهر را از سایت مستر بلیط تهیه نمایید و به مسافرت بروید.

  1. قبر ژنرال

بوشهر از شهرهای بندری جنوب غربی ایران به شمار می رود که به دلیل تجاری مورد اهمیت انگلستان قرار گرفته بود. این شهر چندین بار مورد هجوم اشغالگران و غارتگران بوده است.  قبر جنرال نام آرامگاه یکی از ژنرال های انگلیسی است که در بندر بوشهر واقع شده است. این آرامگاه به شکل البسک ساخته شده است که ستون های سنگی و چهار گوش بلندی دارد. برخی این مقبره را مدفن ژنرال اترام دانسته اند و برخی دیگر آن را متعلق به استاکر ذکر کرده اند. محوطه این مقبره تا سال ۱۳۹۰ به صورت باغی متشکل از درختان محلی بوده و در همان سال توسط شهرداری به پارک تبدیل شده است. این گورستان مدفن ۲۵ تن از سربازان انگلیسی به شمار می رود.

 

  1.  عمارت کازرونی

بافت قدیمی شهر بوشهر باعث می شود که گردشگران زیادی به آن جا سفر کنند که یکی از جاذبه های گردشگری آن عمارت کازرونی است. این عمارت مربوط به دوران قاجاریه می باشد که مالک آن سید محمد رضا کازرونی یکی از تاجران به نام بوشهر بوده است، اما بعد از آن وارث های او این ملک را به میراث فرهنگی هدیه دادند. عمارت کازرونی در محله بهبهان قرار دارد. این بنا در سال ۱۳۸۰ به ثبت ملی آثار باستانی رسید که جز اولین بناهایی بود که از شهرهای ایران به ثبت جهانی رسیده است. یکی از خصوصیات عمارت ارتفاع زیاد آن می باشد.

  1. قلعه نصوری

قلعه نصوری معروف به قلعه شیخ در شهربندری که از توابع شهرستان کنگان می باشد قرار دارد. این قلعه یکی از بناهای تاریخی این شهرستان بوده و جز جاذبه های گردشگری مهم استان بوشهر می باشد. قلعه نصوری در ۲۵۰ کیلومتری از استان بوشهر قرار دارد و مربوط به دوران قاجار می شود. درب ورودی قلعه در ضلع جنوبی قرار دارد و مشرف به خلیج فارس است که از چوب درختان محلی ساخته و با گل میخک کنده کاری شده است. در ضلع شمالی این قلعه یک ردیف پله وجود دارد که به طبقه دوم می رود و در ضلع شرقی هم یک ردیف دیگر پله قرار گرفته است. در ایوان ۵ درب چوبی وجود دارد که همگی این دربها به یک اتاق منتهی می شوند.

 

  1.  کشتی رافائل

شهر بوشهر قدمتی هزار ساله دارد و عمر آن به دوران ساسانیان می رسد در این شهر جاذبه های دیدنی زیادی وجود دارد که یکی از آن ها کشتی رافائل می باشد. پهنای کشتی رافائل به حدود ۶۰ متر و گنجایش ۱۸۰ مسافر را نیز دارد. از جمله امکانات این کشتی عبارت است از ۶ استخر مخصوص کودکان و بزرگسالان، ۷۵۰ سوئیت بزرگ و کوچک که در آن حمام هایی با مرمرهای گران ایتالیایی ساخته شده است. هدف از خرید کشتی رافائل این بوده که در یکی از جزایر ایران مستقر شود و جاذبه ای برای گردشگران و توریست های خارجی باشد.

  1. پارک ساحلی آب شیرین کن

پارک ساحلی معمولا یکی از جاذبه هایی است که در شهرهای ساحلی قرار دارد. وجود خلیج فارس باعث شده است که پارکهای ساحلی زیبایی در جنوب کشورمان داشته باشیم. پارک ساحلی آب شیرین کن یکی از جاذبه های ساحلی جنوب کشور است که در آن می توانید به راحتی قدم بزنید و غروب خورشید را درآب های خلیج فارس ببینید. علاوه بر استراحت در آلاچیق ها می توانید از خدمات رفاهی و تفریخی پارک هم استفاده کنید.

  1. کاخ کوروش

کاخ کوروش واقع در شهر برازجان از توابع بخش مرکزی شهرستان دشتستان یکی از آثارهای تاریخی  و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است. این کاخ یکی از جاذبه های زیبا و بسیار مهم دوران پر تمدن ایران است که در سال ۱۳۵۰ حفاری گردیده. زمان احداث آن به دوره  کوروش بنیان گذار سلسله هخامنشیان بر می گردد. این کاخ در جنوب شرقی برازجان و در کنار رودخانه خشک آردی قرار دارد. از نظر حجاری و هنر معماری آن چنان که از ستون ها و اشیا کشف شده پیداست جدید تر از پاسارگاد است. حجاری که روی این سنگ ها صورت گرفته به شکل دایره است و طرز قرار گرفتن سنگ ها بر روی هم قابل توجه گردشگران زیادی است.

  1. غار چهل خانه

غار چهل خانه واقع در شهر سعدآباد از توابع بخش سعدآباد شهرستان دشتستان یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران به شمار می رود. در شمال شرق دشت آباد رشته کوهی وجود دارد که به رودخانه شاپور مشرف است. در ارتفاع های این کوه تعدادی از غار های حجاری شده دیده می شود. اندازه داخلی اتاق های این غارها در ابعاد گوناگونی است. ورودی این دخمه به شکل ذوزنقه است و در داخل آن طاقچه هایی در شکل های مختلف ساخته شده است. اگرقصد دیدن این غارهای شگفت انگیز را دارید با تهیه بلیط اتوبوس بوشهر می توانید به آن جا سفر کنید و از مناطق دیدنی این استان لذت ببرید.

 

http://www.nasimsahar.ir/Forum/Post/3686



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








ب روزترین اخبار روز دنیا

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اخبار روز و آدرس ettefaghieh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com